پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150698
اختتاميه يادواره شهداي فرهنگي کشور در شهرکرد برگزار شد
تاریخ انتشار : 1393/12/16 11:01:37
نمایش : 1148
مراسم اختتاميه يادواره شهيد شاخص فرهنگي کشور که به نام شهيد حاج خداکرم رجب پور مزين شده بود، به پايان رسيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از بام ايران خبر، سالن ورزشي شهداي آموزش و پرورش شهرکرد، ميزبان مهمانان و مسولان کشوري و استاني و خانواده هاي شهدا و اقشار مردم بود.

در ابتداي اين مراسم، سردار رضا محمد سليماني فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم(ع) استان در اين يادواره، شهيد حاج خداکرم رجب پور را الگوي شهيد فرهنگي براي تمامي معلمان و دانش آموزان کشور در همه اعصار عنوان کرد و گفت: برگزاري يادواره شهداي فرهنگي زمينه اي براي يادآوري دلاوري هاي اين قشر دلسوز بوده است و اين شهيدان در ميان آماج تيرهاي دشمن بعثي، دست از آموزش و فرادادن دروس انسانيت بر نداشتند.

همچنين سردار علي فضلي، جانشين سازمان بسيج مستضعفين کشور، شهداي فرهنگي را طلايه داران آموزش و تربيت در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل برشمرد و گفت: شهيد رجب پور شهيدي است که در ميان ۱۲۷شهيد فرهنگي تيپ هميشه سرفراز قمر بني هاشم(ع) چهارمحال و بختياري به خوبي او را مي شناسيم و مردم اين استان براي داشتن اين سرمايه هاي عظيم ارزشي و معنوي بايد بخود ببالند.

سرهنگ علي اصغر ايزدي، مسول بسيج فرهنگيان چهارمحال و بختياري هدف از برگزاري اين يادواره را معرفي رزمندگان معلم و فرهنگي به مردم، استفاده از ظرفيت ها و الگوگيريهاي اين شهدا در زندگي آحاد مردم و گراميداشت شهداي فرهنگي دانست و گفت: نمايش رزمي و فرهنگي، تشريح زندگي نامه شهيد رجب پور و رونمايي از تنديس و يادمان شهداي فرهنگي استان از جمله برنامه هاي اختتاميه يادواره شهيد شاخص کشور و ۴۹۰۰شهيد فرهنگي جمهوري اسلامي ايران بوده است.

همچنين در اين مراسم يکي از دو شهيد گمنام تازه تفحص شده استان، در جمع مردم مورد استقبال و احترام قرار گرفت.

رونمايي از کتاب شيداتر از او، که به بيان خاطرات و زندگي نامه شهيد رجب پور به قلم خانم زهره علمدار نوشته شده است از ديگر برنامه هاي جنبي اين يادواره بود.

شهيد خداکرم رجب پور متولد فرخشهر از توابع شهرستان شهرکرد، در سال ۱۳۶۵ در عمليات کربلاي پنج به فيض عظيم شهادت نايل شد.

بر اساس تقويم شهداي فرهنگي کشور، سال ۱۳۹۳ مختص شهيد حاج خدا کرم رجب پور از استان چهارمحال و بختياري است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html